مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 09:302023-11-14سياسي

سفر «شی» به آمریکا در میانه بحران غزه و اوکراین


اگر دیدار بایدن و شی جین پینگ در هفته جاری به نتیجه مطلوب به ویژه در حوزه معیشت و اقتصاد منجر نشود و برای دولت بایدن آورده ای در آستانه انتخابات نداشته باشد، - کارشناس مسایل آمریکا گفت: اگر دیدار بایدن و شی جین پینگ در هفته جاری به نتیجه مطلوب به ویژه در حوزه معیشت و اقتصاد منجر نشود و برای دولت بایدن آورده ای در آستانه انتخابات نداشته باشد، قطعا شرایط برای بایدن و دموکرات ها در انتخابات سخت می شود.

شی جین پینگ رییس جمهوری چین به دعوت جو بایدن همتای آمریکایی خود، از تاریخ 23 الی 26 آبان ماه به شهر سانفرانسیسکو آمریکا سفر خواهد کرد.

رییس جمهور چین علاوه بر دیدار با بایدن، در سی امین نشست غیررسمی سران سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام (اپک) شرکت می کند.

حدودا یک سال است که تنش میان دو کشور افزایش یافته و روسای جمهور دو کشور در این یک سال هیچ تماسی با یکدیگر نداشته اند.

تایوان، اختلافات مرزی چین با همسایگانش، تحولات خاورمیانه و افزایش ضریب نفوذ و حضور چین در تعاملات اقتصادی، سیاسی و امنیتی منطقه و جهان از مسائلی است که تنش میان پکن و واشنگتن را افزایش داده است.

امیرعلی ابوالفتح در گفت وگو با ایسنا درباره سفر رییس جمهور چین به آمریکا که قرار است فردا (چهارشنبه) انجام شود، گفت: چین و آمریکا روابط متشنج متعدد دارند و این ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر «شی» به آمریکا در میانه بحران غزه و اوکراین

سفر «شی» به آمریکا در میانه بحران غزه و اوکراین