مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 06:452023-11-14بين الملل

دیدار رؤسای جمهور آمریکا و اندونزی در کاخ سفید


جوکو ویدودو رییس جمهور اندونزی در دیدار با همتای آمریکایی خود نسبت به وضعیت فاجعه بار در غزه هشدار داد و از بایدن خواست تا برای پایان دادن جنایت در غزه اقدامات بیشتری انجام دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از آسوشیتدپرس، جو بایدن رییس جمهور آمریکا و ویدودو رییس جمهور اندونزی روز دوشنبه (به وقت محلی) در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند.

رییس جمهور آمریکا در این دیدار، آغاز دوره جدیدی از روابط میان ایالات متحده و اندونزی را گرامی داشت و تاکید کرد: امروز ما در مورد ارتقای روابط دو کشور به بالاترین سطح همکاری و ایجاد یک مشارکت استراتژیک جامع گفت وگو می کنیم.

بایدن با بیان اینکه اندونزی در انتقال انرژی در جهان نقشی مهم و حیاتی دارد، اظهار امیدواری کرد که این دیدار، دوره جدیدی را در روابط ایالات متحده و اندونزی رقم بزند.

رییس جمهور اندونزی نیز ایالات متحده را یکی از شرکای مهم این کشور توصیف کرد و افزود: دو کشور باید روابط خود را به معنای واقعی تقویت کنند.

وی با بیان اینکه رابطه نزدیک جاکارتا و واشنگتن می تواند برای طرفین مفید و سودآور باشد، خاطرنشان کرد: ایالات متحده یک کشور بزرگ است که بر دیگر کشورها نفوذ و تاثیر بسیار زیادی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار رؤسای جمهور آمریکا و اندونزی در کاخ سفید

دیدار رؤسای جمهور آمریکا و اندونزی در کاخ سفید