مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 09:352023-11-06اقتصادي

وزیر بهداشت: گیاهان دریایی به چرخه تولید دارو وارد شدند


وزیر بهداشت با بیان اینکه برای اولین بار از گیاهان دریایی در تولید دارو و مکمل استفاده و برخی از محصولات آن رونمایی شده است، گفت: برخی از انواع گیاهان دریایی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، بهرام عین اللهی، در حاشیه دومین ایده بازار ملی فناوری سلامت در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران با اشاره به ظرفیت های بالای کشور در حوزه گیاهان دارویی گفت: متاسفانه تا کنون استفاده چندانی از این ظرفیت عظیم نشده است؛ در حالی که هر کدام از این گیاهان دارویی می توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند و منشأ ساخت دارو باشند.

وزیر بهداشت، گیاهان دارویی را منشأ تولید بسیاری از محصولات با کیفیت حوزه سلامت  دانست و گفت: از توانمندی های کشورما،  گیاهان دارویی متعدد و متنوع و کاربرد و اثربخشی آنها در درمان بسیاری از بیماری هاست.

وزیر بهداشت از حمایت ویژه وزارت بهداشت از حوزه طب ایرانی، گیاهان دارویی و کاربرد آنها در درمان بیماری ها خبر داد و گفت: 134 شرکت دانش بنیان حوزه سلامت در کشور در حوزه کاربرد گیاهان دارویی فعالیت دارند و علاوه بر آن، 33 مرکز رشد و پارک علم و فناوری  در این زمینه به صورت علمی و اصولی، فعال هستند.

 عین اللهی با بیان اینکه شرط ورود گیاهان دارویی و داروهای گیاهی به بازار، تاییدیه سازمان غذا و داروست، گفت: آشنایی جامعه پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر بهداشت: گیاهان دریایی به چرخه تولید دارو وارد شدند

وزیر بهداشت: گیاهان دریایی به چرخه تولید دارو وارد شدند