مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 08:252023-11-17اقتصادي

«خودروهای فرسوده» بلای جان تهران


یکی از مهمترین دلایل آلودگی هوا در کلان شهرهای کشور و بویژه تهران، ناوگان فرسوده ای است که سالهاست در انتظار نوسازی هستند و همچنان در خیابانهای شهر تردد می کنند؛ - یکی از مهمترین دلایل آلودگی هوا در کلان شهرهای کشور و بویژه تهران، ناوگان فرسوده ای است که سالهاست در انتظار نوسازی هستند و همچنان در خیابانهای شهر تردد می کنند؛ بر اساس برخی پژوهش ها سهم منابع آلاینده متحرک در آلایندگی هوا به ویژه ذرات معلق با قطر کمتر از 2.

5 میکرون تا 88 درصد معرفی می شوند.

بدون شک خودروهای فرسوده نه تنها مصرف سوخت بیشتری نسبت به خودروهای غیر فرسوده دارند؛ بلکه از آلایندگی بیشتری نیز برخوردارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ​​​​وضعیت هوای کلانشهر تهران چندان سوال برانگیز نخواهد بود، بویژه وقتی بدانیم از 313 هزار دستگاه خودروی ناوگان تاکسیرانی، 203 هزار دستگاه بالای 10 سال عمر دارند.

متأسفانه از سال 1396 به بعد نیز تسهیلات و اعتبارات یارانه ای از طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی حذف و خرید نقدی جایگزین آن شد.

در همین راستا مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در گفت و گو با ایسنا، در تشریح روند نوسازی تاکسی های فرسوده در کشور گفت: شرایط اقتصادی اجازه نمی دهد تا قریب به اکثر تاکسیرانان و تاکسی داران مشمول طرح نوسازی، بهای خودرو را بصورت نقد ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«خودروهای فرسوده» بلای جان تهران

«خودروهای فرسوده» بلای جان تهران