مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 18:402023-11-08پزشكي

توصیه هایی برای کنترل اضافه وزن و چاقی دانش آموزان


ساعت هایی را که دانش آموز در مدرسه سپری می کند، باید تغذیه سالم داشته باشد و از آوردنِ تنقلات که باعث سیری کاذب می شود، پرهیز کند.

- مصرف صبحانه مهم ترین توصیه برای کنترل اضافه وزن و چاقی دانش آموزان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، معاون فنی مرکز بهداشت استان افزایش چاقی و اضافه وزن را یکی از معضلات در گروه سنیِ دانش آموزان اعلام کرد و گفت: بر اساس تعریف هایی که نظام سلامت و سازمان بهداشت جهانی ارائه می دهد، نزدیک به 40 درصد از آن ها دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

پارسا گفت: خوردن نان و پنیر با گردو، مصرف کره با عسل و استفاده از تخم مرغ در وعده صبحانه برای دانش آموزان بسیار مفید است؛ ساعت هایی را که دانش آموز در مدرسه سپری می کند، باید تغذیه سالم داشته باشد و از آوردنِ تنقلات که باعث سیری کاذب می شود، پرهیز کند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: استفاده از میان وعده های سالم در مدرسه، مصرف میوه و سبزی و شیر و لبنیات در وعده های غذاییِ روزانه، آب خوردن به اندازه کافی و مصرف حداقلیِ غذا های چرب، بسیار شیرین و تنقلات ناسالم در کنترل وزن و پیشگیری از چاقی آن ها بسیار مؤثر است.

پارسا با تاکید بر اینکه نحوه غذا خوردن و وعده های غذایی هم بسیار مهم است، گفت: سریع غذا خوردن، موجبِ بروزِ عوارضی در سیستم گوارشی و بروز چاقی شکمی در دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه هایی برای کنترل اضافه وزن و چاقی دانش آموزان

توصیه هایی برای کنترل اضافه وزن و چاقی دانش آموزان