مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 09:152023-11-07سياسي

بزرگداشت بیست ونهمین سالگرد قانون اساسی در تاجیکستان


مردم تاجیکستان در سراسر این کشور یکی از مهم ترین اعیاد ملی خود روز قانون اساسی را تجلیل کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مردم تاجیکستان در سراسر این کشور روز قانون اساسی را تجلیل کردند.

امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان در پیامی به این مناسبت قبول قانون اساسی کشورش در بیست و نهمین سال قبل را دستاوردی واقعا تاریخی عنوان کرد که پایه محکمی برای استقرار دولت دموکراتیک، قانونی، سکولار و درک متقابل ایجاد کرد.

به گفته وی، تصویب یکپارچه این سند سرنوشت ساز قبل از هر امری، بیانگر حمایت مردم تاجیکستان از سیاست های ریاست این کشور بوده و به انسانیت احساس بالای میهن پرستی ملی و برخورداری مردم تاجیک از سنت های خلاقانه را به نمایش گذاشت.

رحمان این سند را زمینه ساز نزدیک شدن تاجیکستان به جامعه جهانی عنوان کرد و گفت که دوشنبه در یک مدت کوتاهی به عضویت سازمان های معتبر بین المللی پذیرفته شد و امروزه ابتکارات تاجیکستان در زمینه آب، محیط زیست و سایر مسائل جهانی در عرصه جهانی با حمایت و درک متقابل رو به رو هستند.

وی در پایان سخنان خود سالگرد تصویب قانون اساسی تاجیکستان آزاد و دموکراتیک را به مردم کشورش تبریک گفت و برای همه آنها سلامتی و شادی و برای این کشور ثبات ابدی و توسعه موفق را آرزو کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگداشت بیست ونهمین سالگرد قانون اساسی در تاجیکستان

بزرگداشت بیست ونهمین سالگرد قانون اساسی در تاجیکستان