مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 14:302023-10-25پزشكي

مراجعه 4663 فرد مسموم به مراکز درمانی همدان


کارشناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی همدان از مراجعه 4 هزار و 663 فرد مسموم به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در نیمه نخست امسال خبر داد.

- زهرا ایرانپور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره هفته پیشگیری از مسمومیت ها اظهار کرد: نیمه نخست امسال 4 هزار و 663 مورد انواع مسمومیت ها به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مراجعه شده است.

  وی بیان کرد: بیشترین آمار مراجعه به ترتیب شامل مسمومیت دارویی، مسمومیت ناشی از مواد اعتیادآور، مسمومیت با مواد شیمیایی و مسمومیت غذایی بوده است.

کارشناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه 17 درصد این مراجعات مربوط به کودکان زیر 12 سال و 40 درصد مربوط به مصرف داروهای اعتیادآور است گفت: بر اساس آمار از سازمان پزشکی قانونی، طی سال های اخیر همه ساله 6 هزار تا  8 هزار و 400 نفر در کشور در اثر بروز انواع مسمومیت جان باخته اند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه بسیاری از این مسمومیت ها توسط گروه پزشکی کنترل شده و به مرگ منتهی نمی شود، اما خسارات جبران ناپذیری را به پیکره اقتصاد، سلامت و بهداشت جسمی و روانی جامعه و خانواده ها وارد خواهد کرد.

ایران پور عنوان مهمترین اقدام در هنگام مواجهه با فرد دچار مسمومیت را از دست ندادن زمان عنوان کرد و افزود: تماس با سامانه 115 و دادن اطلاع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراجعه 4663 فرد مسموم به مراکز درمانی همدان

مراجعه 4663 فرد مسموم به مراکز درمانی همدان