مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 08:352023-10-30سياسي

2000 موقوفه در استان یزد سنددار شدند


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: طی هفت ماهه امسال قریب به دو هزار اراضی و املاک موقوفه استان یزد، مستندسازی و سنددار شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، مهدی اقبال صبح امروز در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برای موقوفات استان، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اتمام صدور اسناد حدنگار و بر اساس سند تحول قضایی و اسناد بالادستی موجود، اظهار کرد: در این راستا صدور اسناد بخش های مختلف از جمله موقوفات بصورت ویژه در دستور قرار گرفته است.

وی با تشریح اهمیت سنددار شدن موقوفات استان، افزود: سنددار کردن موقوفات این استان با همکاری شورای حفظ حقوق بیت المال و شورای قضایی و اداره کل اوقاف بهترین راهکار برای جلوگیری از موقوفه خواری و ادای بهتر نیات واقفین است.

عضو شورای حفظ حقوق بیت المال یزد با اشاره به تلاش های این شورا در راستای حل مشکل سنددار کردن برخی از موقوفات با هدف کاهش اختلافات حوزه اراضی، تصریح کرد: به گفته مدیران اوقاف حدود 40 هزار رقبه اعم از تجاری، خدماتی و مسکونی مرتبط با دیگر بخش ها در استان یزد وجود دارد ولی هنوز 67 درصد از موقوفات استان بدون سند مالکیت است.

اقبال با اشاره به کسب رتبه برتر یزد در حوزه صدور و تعویض اسناد مالکیت کاداستری موقوفه در سطح کشور، از رشد بالای اسناد صادره در این بخش خبر داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2000 موقوفه در استان یزد سنددار شدند

2000 موقوفه در استان یزد سنددار شدند