مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 20:002023-11-13پزشكي

حدود 6 درصد بیماران دیالیزی کشور مربوط به استان فارس است


رییس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان فارس با بیان اینکه حدود 6 درصد بیماران دیالیزی کشور مربوط به استان است، گفت: حدود 50 نفر نیز در لیست پیوند کلیه قرار دارند.

- به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالحمید کشاورز امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی برگزار شد، اظهار داشت: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس، یکی از قدیمی ترین سازمان های مردم نهاد کشور محسوب می شود و با سابقه ترین انجمنی است که به صورت تخصصی به مسئله بیماران کلیوی می پردازد.

وی با تصریح بر اینکه هدف در این انجمن پیشگیری از ابتلای افراد به بیماران کلیوی است، افزود: همه تلاش ما این است که سعی کنیم که این بیماری را به عقب بندازیم و به دیالیز منجر نشود، چرا که تنها راه درمان بیماران دیالیزی، انجام پیوند است.

رییس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس همچنین با بیان اینکه بسیاری از بیماران کلیوی به ناچار دو تا سه جلسه دیالیز انجام می دهند، تاکید کرد: باید سبک زندگی را تغییر دهیم و در غیر این صورت با ازدیاد بیماران دیالیزی مواجه می شویم.

کشاورز با بیان اینکه سن ابتلا به بیماری کلیوی کاهش یافته است، اعلام کرد که هم اینک 2300 بیمار دیالیزی در فارس داریم که 60 درصد از آن ها مرد و 40 درصد زن هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 6 درصد بیماران دیالیزی کشور مربوط به استان فارس است

حدود 6 درصد بیماران دیالیزی کشور مربوط به استان فارس است