مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 21:002023-11-07سياسي

ثبت روز ورود حضرت امام رضا(ع) به نیشابور در تقویم رسمی کشور


نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجلس شورای اسلامی گفت: با ثبت سالروز ورود هشتمین خورشید به نیشابور در تقویم، نیشابور صاحب سومین روز ملی در تقویم رسمی کشور شد.

- احسان ارکانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: یکی از صفات و ویژگی های خاصی که برای نامیدن شهر نیشابور استفاده می شود شهر قلمدان های مرصع است.

که مربوط به اجتماع تاریخی استقبال نیشابوریان از امام رضا(ع) بود.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجلس شورای اسلامی افزود: به استناد کتاب های تاریخی نقل است در زمان ورود امام رضا(ع) به نیشابور هزاران نفر با قلم های مرصع مشغول کتابت حدیث قدسی سلسله الذهب شدند که نشان دهنده عمق سواد، دانش و در واقع تمدن اسلامی نیشابور کهن بوده است.

وی تاکید کرد: برای اعتلای سالروز ورود حضرت رضا(ع) به نیشابور و نقل حدیث سلسله الذهب سال ها مطالبه داشتیم تا سالروز ورود امام مهربانی را که طبق تحقیقات تاریخی مصادف با دهم تیرماه است را در تقویم رسمی کشور ثبت کنیم.

ارکانی اضافه کرد: پیرو پیگیری ها چندی پیش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع را در کمیته اولیه تقویم روزهای ملی کشور که دبیرخانه اش در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی است، شورای فرهنگ عمومی کشور به تصویب رساندند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت روز ورود حضرت امام رضا(ع) به نیشابور در تقویم رسمی کشور

ثبت روز ورود حضرت امام رضا(ع) به نیشابور در تقویم رسمی کشور