مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 11:252023-10-24اقتصادي

پیش بینی برداشت 14 هزار تن هویج از مزارع چهارمحال و بختیاری


مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عملکرد برداشت هویج در استان حدود 60 تا 70 تن در هکتار است، گفت: پیش بینی می شود کشاورزان استان امسال 14 هزار تن محصول برداشت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، روح الله سعیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، گفت: سطح زیر کشت هویج در استان حدود 200 هکتار است که عمده آن در شهرستان بن قرار دارد و قسمتی از مزارع شهرستان های بروجن، لردگان، فارسان، کوهرنگ و کیار نیز به زیر کشت این محصول رفته است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عملکرد برداشت هویج در استان حدود 60 تا 70 تن در هکتار است، گفت: پیش بینی می شود کشاورزان استان امسال 14 هزار تن محصول برداشت کنند.

وی افزود: هویج برداشت شده در چهارمحال و بختیاری علاوه بر بازار استان به سایر استان ها مانند اصفهان و خوزستان نیز ارسال می شود.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری 120 هکتار از اراضی آبی شهرستان بن زیر کشت هویج رفته است که میانگین عملکرد این محصول حدود 70 تن در هکتار است و پیش بینی می شود از این سطح حدود هشت هزار و 500 تن محصول برداشت شود.

پایان پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 14 هزار تن هویج از مزارع چهارمحال و بختیاری

پیش بینی برداشت 14 هزار تن هویج از مزارع چهارمحال و بختیاری