مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 15:152023-10-30فناوري

توضیحات جانشین وزیر ارتباطات درباره میزان پیشرفت اینترنت 5G در کشور


امیر لاجوردی، جانشین وزیر در امور ارتباطات امروز در همایش ملی نسل پنجم ارتباطات، آخرین وضعیت کشور در حوزه اینترنت 5G را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، امیر لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همایش ملی نسل پنجم ارتباطات که صبح امروز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با بیان اینکه حدود 12 سال است تحقیق و توسعه نسل پنجم موبایل در دنیا آغاز شده است، اظهار کرد: این فناوری در آزمایشگاه تا20 مگاهرتز سرعت دارد البته به صورت عملی حداکثر سرعتی که ارائه می کند بین 1 تا 3 گیگاهرتز است و برخی شرکت های بزرگ در دنیا همچنان کار تحقیق و توسعه را ادامه می دهند.

لاجوردی در خصوص تعداد کابران فعال در محدوده جغرافیایی که تحت پوشش نسل های مختلف اینترنت قرار می گیرند نیز گفت: در نسل چهارم، در هر کیلومتر مربع حدود 4هزار گوشی هوشمند می تواند خدمات بگیرد اما در نسل پنجم این رقم 1میلیون نفر در هر کیلومتر پشتیبانی می شود به همین دلیل یکی از فناوری هایی است که مورد استقبال اینترنت اشیا مورد استقبال قرار گرفته است.

وی درباره تاخیر در شبکه نیز تصریح کرد: تاخیری که در شبکه و دسترسی می تواند ایجاد کند نسبت به فناوری های دیگر ممتاز و برجسته است، به طور مثال در شهر تهران متوسط تاخیر سرویس داخلی در شبک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات جانشین وزیر ارتباطات درباره میزان پیشرفت اینترنت 5G در کشور

توضیحات جانشین وزیر ارتباطات درباره میزان پیشرفت اینترنت 5G در کشور