مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 09:052023-11-14اقتصادي

صادرات 300 میلیون دلار کالا از استان یزد


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در 7 ماهه سالجاری بیش از یک میلیون تن کالا به ارزش 300 میلیون دلار از گمرک استان یزد صادر شده است.

-  محمدکاظم صادقیان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس با بیان این که در 7ماهه سالجاری یک میلیون و 871 هزار تن کالا از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده است اظهار کرد: این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن سه درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری هشت درصد افزایش داشته است.

وی افزود: کاشی و سرامیک، صنایع معدنی غیر فلزی، محصولات پلاستیکی، روغن های نفتی و روغن های حاصل از مواد معدنی قیری، شمش فولاد، محصولات شیمیایی، صنایع معدنی فلزی، سیم کابل، محصولات پلیمری عمده کالا های صادراتی از استان یزد هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: کشور های برتر مقصد صادراتی را به ترتیب عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان، ترکیه، اندونزی، آذربایجان، گرجستان و ترکمنستان ذکر کرد.

  با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در سالجاری افزود: آمار واردات به گمرک استان یزد طی 7 ماهه سال 1402 به میزان 70 هزار تن و به ارزش 150 میلیون دلار است.

محمدکاظم صادقیان کالا های عمده وارداتی را شامل ماشین آلات واحد های تولیدی، اجزا و قطعات، برق و الکترونیک، مواد شیمیایی و سلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 300 میلیون دلار کالا از استان یزد

صادرات 300 میلیون دلار کالا از استان یزد