مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 14:252023-10-25سياسي

اولین سند ازدواج تک برگ صادر شد


معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز اولین سند ازدواج الکترونیک صادر و به یک زوج ایرانی تحول داده شد.

- معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز اولین سند ازدواج الکترونیک صادر و به یک زوج ایرانی تحول داده شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از قوه قضاییه، دفاتر ازدواج و طلاق در گذشته برای ثبت ازدواج یا طلاق مشخصات و مدارک را در دفاتری کاغذی و سنتی ثبت می کردند.

اما به مرور زمان به دلیل مشکلات و ایراداتی که ثبت سنتی داشت سردفتران ملزم شدند تا مشخصات طرفین و ثبت واقعه ازدواج یا طلاق را در دفاتری الکترونیک انجام دهند و اقدام به اخذ اثر انگشت و امضای دیجیتال از زوجین کنند و در نهایت پس از ثبت الکترونیک ازدواج، سندی کاغذی در اختیار آن ها قرار می گرفت.

در راستای تسهیل در امور مردم، دسترسی آسان و جلوگیری از جعل این اسناد امروز اولین سند الکترونیکی ازدواج صادر شد بدین صورت که پس از ثبت ازدواج در دفاتر ازدواج، فایل یا لینکی در اختیار زوجین قرار می گیرد که با مراجعه به آن، محتوای سند ازدواج قابل رویت است.

سید صادق سعادتیان معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه صدور اولین سند الکترونیکی ازدواج برای یک زوج جوان اظهار کرد: هدف از برنامه تحولی قوه قضاییه در بخش صدور سند الکترونیکی ازدواج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین سند ازدواج تک برگ صادر شد

اولین سند ازدواج تک برگ صادر شد