مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 12:502023-10-30بين الملل

بررسی مقالات مرتبط با پدافند غیرعامل در مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی


براساس گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، مقالات علمی مرتبط با پدافند غیرعامل در مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی بررسی شدند.

- براساس گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، مقالات علمی مرتبط با پدافند غیرعامل در مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی بررسی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پدافند غیرعامل که با عنوان پدافند غیرنظامی نیز شناخته می شود، مجموعه ای از اقدامات و تدابیر بوده که هدف آن حفاظت از جمعیت مدنی، ساختارهای غیرنظامی و منابع مهم در برابر تهدیدات امنیتی است.

این نوع پدافند تمرکز خود را بر حفظ و تقویت مقاومت جامعه مدنی در مواجهه با تهدیدات غیرعامل مانند حوادث طبیعی، تروریسم، حملات سایبری، حملات شیمیایی و بیولوژیکی و .

قرار می دهد.

درواقع می توان گفت که هدف اصلی پدافند غیرعامل، کاهش خسارات ناشی از تهدیدات برای جامعه مدنی است.

این نوع پدافند به عنوان یک رویکرد جدید در حوزه امنیت موردتوجه قرار گرفته و در بسیاری از کشورها نیز درحال توسعه و پیاده سازی است.

اقدامات پدافند غیرعامل شامل اطلاع رسانی و آموزش عمومی، آموزش امداد و نجات، برنامه ریزی بحران، ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی، تقویت زیرساخت های مهم مانند ارتباطات، آب و برق و حمل و نقل، توسعه سیستم های هشداردهی و اطلاع رسانی، ایجاد سامانه های پیشگیری و مقابله با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی مقالات مرتبط با پدافند غیرعامل در مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

بررسی مقالات مرتبط با پدافند غیرعامل در مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی