مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 17:352023-11-20سياسي

آنچه درباره قانون جدید بازنشستگی باید بدانیم؛ پاسخ به ابهام ها و پرسش ها


نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح(یکشنبه 28 آبان) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی ماده 29 این لایحه یعنی افزایش سن بازنشستگی موافقت کردند.

- هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران، در گفت وگو با روزنامه خراسان گفته است: در این باره سه نوبت جلساتی را با نمایندگان دولت و کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار و مخالفتمان را با افزایش سن بازنشستگی اعلام کردیم.

حرفمان هم این است که کارگری که 20 سال قبل بیمه اجباری پرداخت کرده و حالا برایش تصمیم بگیریم که سنوات خدمتی اش بیشتر از 30 سال است، این به نظر درست و منطقی نیست.

البته بیشتر حرف ما این هم بود که در این مصوبه باید تبعیض میان کارگران و کارمندان را هم رفع می کردند؛ که اگر یک کارگر بعد از دوره بازنشستگی بر اساس نیاز، در جایی مشغول کار شد، تامین اجتماعی برای حقوق بازنشستگی اش مشکلی ایجاد نکند.

در صورتی که کارمندان پس از بازنشستگی باز هم می توانند بدون هرگونه مشکلی مشغول کار شوند.

  از سوی دیگر موافقان می گویند که درحال حاضر حدود 17 درصد از بودجه کشور صرف کمک به صندوق های بازنشستگی می شود و اگر اصلاحات لازم صورت نگیرد و نسبت پشتیبانی در سازمان تامین اجتماعی هم به حدود یک نفر یا کمتر از آن برسد، حجم کمک های بودجه ای دولت به صندوق ها شا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه درباره قانون جدید بازنشستگی باید بدانیم؛ پاسخ به ابهام ها و پرسش ها

آنچه درباره قانون جدید بازنشستگی باید بدانیم؛ پاسخ به ابهام ها و پرسش ها