مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 08:552023-10-24بين الملل

عامل اطلاعاتی آمریکا به فروش اسناد محرمانه به روسیه متهم شد


یک کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به اتهام تلاش برای فروش اسناد طبقه بندی شده به فردی که فکر می کرد مامور روسیه باشد اما در واقع عامل مخفی اف بی آی بود، - یک کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به اتهام تلاش برای فروش اسناد طبقه بندی شده به فردی که فکر می کرد مامور روسیه باشد اما در واقع عامل مخفی اف بی آی بود، اعتراف کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جرد دالکی 31 ساله، به شش فقره تلاش برای انتقال اطلاعات دفاع ملی آمریکا به یک دولت خارجی اعتراف کرده و اذعان داشته که در اوت و سپتامبر 2022 به دنبال فروش رونوشت سه سند محرمانه حاوی اطلاعاتی با علامت فوق سری SCI (برای اطلاعات طبقه بندی فوق حساس)، به شخصی بوده که طبق اسناد دادخواست، خود را مامور روسیه معرفی کرده بود.

توافق اقرار به گناه نشان می دهد که این شخص در واقع یک عامل مخفی سیا بود که با اداره تحقیقات فدرال آمریکا اف بی آی کار می کرد.

به گفته دادستان پرونده، دالکی یک کهنه سرباز ارتش آمریکا و ساکن کلرادو، در سال 2022 به عنوان یک کارمند غیرنظامی در ان اس ای (آژانس امنیت ملی) شروع به کار کرد.

او ابتدا گزیده ای از سه سند محرمانه را در اوت 2022 به عنوان نمونه کوچک از آنچه ممکن است با این مامور مخفی آنلاین به اشتراک گذاشت و مبالغ زیادی از ارز دیجیتال را به عنوان دستمزد دریافت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عامل اطلاعاتی آمریکا به فروش اسناد محرمانه به روسیه متهم شد

عامل اطلاعاتی آمریکا به فروش اسناد محرمانه به روسیه متهم شد