مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 19:052023-11-14پزشكي

بهبود وضعیت کمبودهای دارویی نسبت به سال گذشته


براساس گزارشات سیستمی کمبودهای دارویی امسال کاهش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است.

- مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به آخرین وضعیت کمبودهای دارویی در کشور در عین حال از تخلفات پلتفرم ها در حوزه دارو، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد پیکان پور در نشست خبری روز جهانی دیابت با گلایه از آنچه که مداخلات غیرتخصصی برخی دستگاه ها در حوزه دارو خواند،گفت: وقت عمده سازمان غذا و دارو باید تمرکز بر ارتقاء کیفیت دارو و سیاستگذاری تامین دارو، باشد.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به تدوین آیین نامه فروش اینترنتی اقلام سلامت با رعایت الزامات تخصصی این حوزه، گفت: پلتفرم ها جرایم اثبات شده بسیاری در خصوص فروش داروهای سقط جنین و انواع مخدرها داشته اند؛ با این وضعیت چطور می شود عرضه کالاهایی از قبیل دارو را مدیریت کرد؟! به ما ایراد می گیرند که دارو در داروخانه نیست ولی در فضای مجازی هست.

واقعیت این است که حتی اداره کل دارو اجازه ندارد به متخلف نامه کتبی اخطار یا تذکر بزند و با این سطح از ابزار مدیریتی چطور می توان بساط تخلف را جمع کرد.

 پیکان پور در ادامه صحبت هایش با اشاره به ابهامات مصوبه مجلس درباره قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی مصرفی و مکمل های دارویی، رژیم غذایی ، تغذیه ای و مواد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود وضعیت کمبودهای دارویی نسبت به سال گذشته

بهبود وضعیت کمبودهای دارویی نسبت به سال گذشته