مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 14:202023-10-30بين الملل

تشدید کمبود برق در مصر با قطع کامل صادرات گاز رژیم صهیونیستی


مساله کمبود برق در مصر با به صفر رسیدن واردات گاز از سرزمین های اشغالی در نتیجه جنگ غزه شدت گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از المصری الیوم، سامح الخشن، سخنگوی نخست وزیری مصر اعلام کرد که واردات گاز طبیعی مصر از سرزمین های اشغالی در ماه جاری به صفر رسیده است.

این موضوع در بیانیه ای از سوی دفتر نخست وزیری مصر، در پی افزایش دفعات قطعی برق در این کشور، همزمان با افزایش دما، توضیح داده شد.

الخشن تصریح کرد: افزایش دوره قطعی برق در کشور مصر که از روز شنبه آغاز شد، ناشی از افزایش محسوس دما نسبت به مدت مشابه سال قبل است که به نوبه خود منجر به افزایش چشمگیر مصرق برق شده است.

وی تصریح کرد: افزایش مصرف برق همزمان با کاهش مقادیر گاز عرضه شده از خارج از کشور از 800 میلیون فوت مکعب گاز در روز به صفر است.

مصر تنها گاز طبیعی را از سرزمین های اشغالی وارد می کند که میانگین آن بین 800 تا 880 میلیون فوت مکعب در روز است، اما با شروع جنگ در نوار غزه و پس از بستن میدان گازی تامار رژیم صهیونیستی، عرضه برای مصرف محلی در مصر متوقف شد.

الخشن افزود: به منظور اطمینان از ادامه فعالیت ایمن شبکه سر اسری برق، بارها تا بازگشت دما به حد نرمال کاهش یافته و پس از آن شرایط به حالت قبل باز می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید کمبود برق در مصر با قطع کامل صادرات گاز رژیم صهیونیستی

تشدید کمبود برق در مصر با قطع کامل صادرات گاز رژیم صهیونیستی