مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 09:002023-11-14اقتصادي

سرکنسول چین در بندرعباس: چین به دنبال گسترش روابط استانی در ایران است


سرکنسول چین در بندرعباس با اشاره به اینکه رابطه ایران و چین در سطح عالی ست، گفت: ارتباط بین دو کشور از دولت مرکزی آغاز شد و هم اکنون چینی ها برای همکاری با دوستان ایرانی به ویژه در استان ها تمایل زیادی دارند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، شو وی صبح امروز در دیدار با امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان اظهار داشت: سرکنسولگری چین در بندرعباس از حدود یک سال قبل دایر شده است و 8 استان را در راستای گسترش روابط استانی بین دو کشور زیرپوشش دارد.

وی با اشاره به اینکه رابطه ایران و چین در سطح عالی ست، ادامه داد: ارتباط بین دو کشور از دولت مرکزی آغاز شد و هم اکنون چینی ها برای همکاری با دوستان ایرانی به ویژه در استان ها تمایل زیادی دارند.

سرکنسول چین در بندرعباس اضافه کرد: معتقدیم ایران و چین دو کشور بزرگ از نظر جغرافیایی هستند و باید در سطح استانی هم به غیر از دولت مرکزی در ارتباط باشیم به همین علت سرکنسولگری چین در جنوب ایران و در شهر بندرعباس تاسیس شد تا با 8 استان در ارتباط بیشتر باشیم.

وی با اشاره به اینکه گسترش روابط دوجانبه بین چین و استان کرمان از مهمترین اهداف این سفر است، ابراز داشت: کرمان استانی صنعتی و معدنی است و نیروی انسانی خوبی دارد و زمینه توسعه روابط در این استان فراهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرکنسول چین در بندرعباس: چین به دنبال گسترش روابط استانی در ایران است

سرکنسول چین در بندرعباس: چین به دنبال گسترش روابط استانی در ایران است