مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 14:552023-11-16ورزشي

شن بازی «جیمز وب» در جو یک سیاره فراخورشیدی دور!


داده های تلسکوپ فضایی جیمز وب ترکیباتی از شن را در ابرهای یک سیاره فراخورشیدی در فاصله 200 سال نوری از زمین نشان می دهند.

- داده های تلسکوپ فضایی جیمز وب ترکیباتی از شن را در ابرهای یک سیاره فراخورشیدی در فاصله 200 سال نوری از زمین نشان می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، ستاره شناسان به مدد داده های تلسکوپ فضایی جیمز وب برای اولین ترکیبات شیمیایی ابرها و جو سیاره فراخورشیدی WASP-107b را مطالعه کردند.

اگرچه وجود ابر در جو سیارات فراخورشیدی پیش از این نیز کشف شده بودند، اما این اولین بار است که ترکیبات شیمیایی این ابرها توسط ستاره شناسان تجزیه و تحلیل می شود.

سیاره فراخورشیدی WASP-107b با اتمسفر کرکی و پرزی شکل خود و ابرهایی که از شن های سیلیکات ساخته شده اند، بیشتر شبیه دنیای فیلم های علمی-تخیلی است.

اما WASP-107b در واقع یک سیاره فراخورشیدی در سایز سیاره مشتری در فاصله تنها 200 سال نوری از زمین است که یکی از عجیب ترین اتمسفرهای کشف شده تا به امروز را دارد.

این سیاره فراخورشیدی نه تنها دارای ابرهای متشکل از شن های سیلیکات و آب است بلکه ستاره شناسان همچنین از یافتن دی اکسید گوگرد در جو این سیاره شگفت زده شده اند.

چیزی در زمین باعث ایجاد باران های اسیدی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شن بازی «جیمز وب» در جو یک سیاره فراخورشیدی دور!

شن بازی «جیمز وب» در جو یک سیاره فراخورشیدی دور!