مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 08:002023-11-06پزشكي

کمبود اسپری تنفسی در استان مرکزی


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: داروی بیماران آنفلوآنزایی در استان مرکزی با کمبود روبرو نیست، تنها با کمبود اسپری تنفسی روبرو هستیم.

- دکتر عباس علیمرادیان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص تامین داروی مورد نیاز بیماران مبتلا به آنفلوآنزا اظهار کرد: در حال حاضر استان به لحاظ تامین داروهای مورد نیاز با چالش خاصی روبرو نیست و توزیع دارو به ویژه داروهای مورد نیاز بیماران آنفلوآنزایی در حالت عادی انجام می شود.

وی تصریح کرد: تنها کمبود موجود، کمبود اسپری تنفسی است که همواره این کمبود در کشور و به تبع آن استان مرکزی وجود داشته اشت چراکه برخی از مواد اولیه تولید این اسپری، وارداتی است.

علیمرادیان با اشاره به اینکه آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است، گفت: بیماری های ویروسی نیازی به آنتی بیوتیک ندارند ولی زمانی که فرد دچار عفونت شود نیاز به آنتی بیوتیک دارد که درخصوص برخی اقلام آنتی بیوتیک با کمبود روبرو هستیم، اما شرایط تحت مدیریت است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: در حال حاضر کمبودی در تامین داروی بیماران آنفلوآنزایی در استان مرکزی وجود ندارد، اما اگر با پیک بیماری روبرو شویم، احتمال چالش وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود اسپری تنفسی در استان مرکزی

کمبود اسپری تنفسی در استان مرکزی