مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 11:052023-11-05پزشكي

تشخیص ابتلا به اوتیسم با کمک صفحه نمایش


نتایج تحقیقات کنونی نشان می دهد که تماشای بیش از اندازه صفحه نمایش ممکن است علامت هشداردهنده ابتلا به طیف اوتیسم و اختلال نقص توجه(بیش فعالی) باشد.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات کنونی نشان می دهد که تماشای بیش از اندازه صفحه نمایش ممکن است علامت هشداردهنده ابتلا به طیف اوتیسم و اختلال نقص توجه(بیش فعالی) باشد.

به نقل از مدیکال، بحث در مورد ارتباط بالقوه بین زمان تماشای صفحه نمایش و خطر ابتلا به اختلالات عصبی رشدی مانند اختلال طیف اوتیسم (ASD) و اختلال نقص توجه/بیش فعالی (ADHD) در کودکان وجود دارد و بر اساس نتایج تحقیق جدید، تماشای بیش از حد صفحه نمایش ممکن است نشانه اولیه اختلالات رشدی محسوب شود.

اختلال نقص توجه/بیش فعالی بر مهارت های زبانی، رفتار و توانایی فرد برای یادگیری و اجتماعی شدن تاثیر می گذارد، در حالی که اختلال طیف اوتیسم در درجه اول بر توانایی آنان برای تمرکز، ثابت ماندن یا کنترل رفتار تکانشی تاثیرگذار است.

بسیاری از علائم بین این دو بیماری همپوشانی دارند و ممکن است فرد به هر دو بیماری مبتلا شود.

اگرچه علت دقیق این اختلالات رشدی عصبی مشخص نیست اما اعتقاد بر این است که دلیل آن ترکیبی از ژنتیک و چندین عامل دیگر مانند استفاده والدین از الکل و تنباکو، زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و خطرات محیطی مانند قرار گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص ابتلا به اوتیسم با کمک صفحه نمایش

تشخیص ابتلا به اوتیسم با کمک صفحه نمایش