مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آبان 1402 ساعت 23:202023-11-03پزشكي

عوارض مصرف خودسرانه گیاهان دارویی/ از گل گاوزبان تا زنجبیل


یک متخصص طب ایرانی، نسبت به عوارض مصرف دراز مدت برخی گیاهان دارویی هشدار داد؛ مثل برگ سنا که به وفور برای درمان یبوست استفاده می شود.

- یک متخصص طب ایرانی، نسبت به عوارض مصرف دراز مدت برخی گیاهان دارویی هشدار داد؛ مثل برگ سنا که به وفور برای درمان یبوست استفاده می شود.

علیرضا عباسیان، با بیان اینکه داروهای گیاهی معمولاً نسبت به داروهای شیمیایی ایمنی بیشتری دارند اما مصرف آنها مانند هر داروی دیگری، آدابی دارد و نباید خودسرانه این داروها را مصرف کرد؛ اظهار داشت: برخی گمان می کنند که گیاهان دارویی و داروهایی که پایه گیاهی دارند، نمی توانند مشکلی برای سلامت ایجاد کنند و بر این باورند که مصرف گیاهان دارویی اگر فایده نداشته باشد، ضرر هم ندارد؛ در حالی که گیاهان دارویی و داروهای گیاهی هم مانند هر داروی شیمیایی، عوارض خاص خودشان را دارند و لازم است پیش از مصرف، نسبت به آن ها آگاهی کافی پیدا شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، وی افزود: آثار رعایت نکردن این آداب می تواند طیفی گسترده را در بر بگیرد؛ از بی اثر بودن درمان تا خطرات جدی و جبران ناپذیر، فروشندگان گیاهان دارویی که در کشور ما به عطار معروف هستند، از سویی می توانند نقشی مفید و سازنده داشته باشند و از سوی دیگر، در صورت مداخله درمانی و گذر از نبایدها نقشی زیان بخش ایفا نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض مصرف خودسرانه گیاهان دارویی/ از گل گاوزبان تا زنجبیل

عوارض مصرف خودسرانه گیاهان دارویی/ از گل گاوزبان تا زنجبیل