مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 10:452023-11-09سياسي

مخاطرات هوش مصنوعی با دور شدن از اخلاقیات/انسان مسؤولیت هوش مصنوعی را بپذیرد


رییس شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در سخنانی با موضوع «چیرگی هوش مصنوعی بر انسان: امکان یا امتناع» گفت: اگر هوش مصنوعی در چارچوب اخلاقی قرار گیرد پذیرفتنی است و اگر از این چارچوب خارج شود، - رییس شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در سخنانی با موضوع چیرگی هوش مصنوعی بر انسان: امکان یا امتناع گفت: اگر هوش مصنوعی در چارچوب اخلاقی قرار گیرد پذیرفتنی است و اگر از این چارچوب خارج شود، مخاطره آمیز خواهد بود.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر صادق واعظ زاده در نشست تخصصی هوش مصنوعی و خلاقیت های انسانی که صبح امروز در سالن همایش مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد،، ریشه بسیاری از مصیبت ها را تهی شدن انسان از عقلانیت و انسانیت دانست و افزود: چیرگی هوش مصنوعی بر انسان: امکان یا امتناع؟ ، پرسش جدیدی نیست و از سوی دیگر هوش مصنوعی راه درازی برای طی مسیر تکامل در پیش دارد و پرسش هایی که برای آن مطرح می شود بیشتر در بُعد کاربرد است.

وی با اشاره به ارتباط متقابل هوش مصنوعی با هم افزایی با فناوری های دیگر مانند رایانش عقلی، انتقال داده صحیح، اینترنت اشیا و محاسبات کوانتومی، اظهار کرد: از این رو هوش مصنوعی تنها گزینه حل مسائل به شمار می رود و این رویکرد موجب شده تا مخاطرات این حوزه فناوری بیشتر مطرح شود به گونه ای که چند ماه قبل گرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخاطرات هوش مصنوعی با دور شدن از اخلاقیات/انسان مسؤولیت هوش مصنوعی را بپذیرد

مخاطرات هوش مصنوعی با دور شدن از اخلاقیات/انسان مسؤولیت هوش مصنوعی را بپذیرد