مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 11:502023-11-08اقتصادي

یک هشدار درباره بناهای تاریخی شیراز


انجمن صنفی مرمتگران آثار تاریخی استان فارس درباره شیوه مرمت برخی بناهای تاریخی شیراز هشدار داد و از آن با عنوان «تخریب پنهان» و «تغییر هویت» این شهر نام برد.

- انجمن صنفی مرمتگران آثار تاریخی استان فارس درباره شیوه مرمت برخی بناهای تاریخی شیراز هشدار داد و از آن با عنوان تخریب پنهان و تغییر هویت این شهر نام برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، انجمن صنفی مرمتگران آثار تاریخی استان فارس، درحالی درباره حجم مرمت های سلیقه ای در شیراز هشدار داده که محدوده 360 هکتار از بافت تاریخی شهر شیراز با 410 اثر ثبتی و 2500 بنای باارزش تاریخی تابستان 1402 در فهرست میراث ملی ایران ثبت شده و مطابق قانون، حفاظت از این بافت و آثار آن الزامی است.

انجمن صنفی مرمتگران آثار تاریخی استان فارس در این بیانیه، بافت تاریخی این شهر را میراث گران بها و عصاره تمام گذشتگان دانسته و تاکید کرده است: اینکه ما به عنوان یک امانتدار، چگونه این میراث گرانقدر را ارج می نهیم و به چه نحو این هدیه هزارساله پدرانمان را برای فرزندانمان به ارث خواهیم گذاشت که هویت و اصالتمان را خدشه دار نکند، مهمترین وظیفه و دغدغه ماست.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: گاه گاهی در این دوره و زمان، شاهد تخریب به عمد و غیرعمد بناهای تاریخی در بافت به هم پیوسته شیراز (برخی به بهانه توسعه، برخی به بهانه نوسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک هشدار درباره بناهای تاریخی شیراز

یک هشدار درباره بناهای تاریخی شیراز