مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 08:302023-11-17سياسي

سوسنگرد چگونه و با چه تدبیری آزاد شد؟


قرار بود عملیات آزادسازی سوسنگرد 26 آبان اجرا شود اما بنی صدر دستور لغو عملیات را داد، تا اینکه خبر به آیت الله خامنه ای رسید و ایشان ساعت 1:10 بامداد روز 26 آبان نامه ای سرنوشت ساز را به فرمانده لشگر 92 زرهی نوشتند، - گروه سیاسی خبرگزاری فارس: امروز سالروز آزادسازی سوسنگرد در عملیات امام مهدی(عج) در 26 آبان سال 1359 است.

روزی که در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ثبت شد و برگ دیگری بر افتخارات آن افزود و به همین دلیل در ادامه به بازخوانی ماجرای حصر و آزادسازی سوسنگرد پرداختیم.

آغاز تهاجم دشمن سوسنگرد از مناطقی بود که برای دشمن بعثی بسیار دارای اهمیت بود، ارتش رژیم بعث عراق در آخرین روز شهریور 1359 در حالی که یکی دو ساعت از ظهر گذشته بود، با استفاده از بالغ بر 12 لشکر به سراسر نوار مرزی غرب جمهوری اسلامی ایران از شمالی ترین نقطه تا جنوبی ترین آن هجوم آورد و با توجه به آمادگی قبلی و برتری تجهیزات خیلی سریع توانست پاسگاه های مرز ایران را یکی پس از دیگری اشغال و در ادامه طی 8 روز با پیشروی در خاک ایران بخش هایی از شهر ها و روستا های مرزی به ارتفاعات مهم ایران را اشغال کند.

    همزمان با این اتفاق هواپیما های جنگنده های دشمن ضمن تجاوز به حریم هوایی شهر های مختلف کشور برخی از تأسیسات اقتصادی و مناطق استراتژیک نظیر فرودگاه ها و پادگان های نظام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوسنگرد چگونه و با چه تدبیری آزاد شد؟

سوسنگرد چگونه و با چه تدبیری آزاد شد؟