مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 13:232023-10-30اقتصادي

تحقق رویای 20 ساله با افتتاح راه آهن همدان سنندج در سفر رییس جمهور به کردستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، حمل و نقل در دنیای امروز یکی از ارکان اساسی در رشد و توسعه هر کشوری به شمار می رود و دو نقش اساسی را در این حوزه ها ایفا می کند، حمل و نقل در نقش اول یک فعالیت اقتصادی است که در رشد اقتصاد و ایجاد اشتغال نقش بسزایی دارد و در نقش دوم خود فراهم کننده زیرساخت اصلی در رشد اقتصادی سایر بخش ها محسوب می شود و رشد اقتصادی در سایر بخش ها را تسهیل می بخشد.

حمل و نقل در انواع مختلف زمینی، هوایی، ریلی و دریایی نقش مهمی در ارزش افزوده ایفا کرده و در پازل اشتغال و اقتصاد جایگاه قابل توجهی ایفا می کند.

حمل و نقل از مهم ترین عوامل در رشد و توسعه کشورها به شمار می آید تا جایی که برخی اقتصاددانان معتقدند، هیچ اقتصاد پیشرفته ای بدون توسل به شبکه حمل و نقل مدرن قادر به ادامه فعالیت نیست و فعالیت های حمل و نقل از جملـه فعالیت های اساسی و زیربنایی رشد اقتصادی و لازمه تحول جامعه محسوب می شود.

توسعه نیافتگی در حوزه زیرساخت های حمل و نقل مانع و سدی در مسیر توسعه سایر بخش ها خواهد بود ، در این میان توسعه خطوط ریلی و توجه ویژه به این مدل حمل و نقل در کشور ایران با توجه به موقعیت ویژه ژئوپولیتیکی که دارد، از اهمیت دو چندانی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق رویای 20 ساله با افتتاح راه آهن همدان سنندج در سفر رییس جمهور به کردستان

تحقق رویای 20 ساله با افتتاح راه آهن همدان سنندج در سفر رییس جمهور به کردستان