مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 22:012023-11-16اقتصادي

اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در بیش از 2 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، صفدر نیازی امشب در آیین افتتاح همزمان 2 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در چهارمحال و بختیاری گفت: در کشور حدود 8.

5 میلیون اراضی کشاورزی آبی وجود دارد که از این میزان 2 میلیون و 600 هزار هکتار توسط حمایت های دولتی و 300 هزار هکتار توسط مردم به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک ادامه داد: در سند امنیت غذایی که توسط شورای عالی انقلاب تصویب و ابلاغ شده باید تا سال 1411 میزان اراضی که به آبیاری نوین مجهز شده اند به 6 میلیون هکتار برسد.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری یکی از استان های پیشرو در افزایش راندمان آبیاری است برای مثال در روستای هرچگان که 2 هزار نفر جمعیت دارد امروز یک پروژه به مساحت 320 هکتار افتتاح شد.

نیازی عنوان کرد: یکی از مصوبات سفر امروز به چهارمحال و بختیاری در خصوص تامین آب حوزه کشاورزی بود که برای این منظور 100 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد و در شهرستان های مختلف استان توزیع می شود.

وی با اشاره به پروژه های موجود در خصوص لایروبی و مرمت قنوات، بتنی شدن کانال ها و انتقال آب به وسیله لوله گذاری، اضافه کرد: خاک بستر تولید است و در صورتی که خاک خوب وجود نداشته باشد با وجود آب کافی نیز امکان تولید محصول با کیفیت وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در بیش از 2 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور

اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در بیش از 2 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور