مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 12:502023-11-15سياسي

نشست علمی «الگوهای معرفت شناختی خداباوری و خداناباوری» برگزار شد


نشست علمی با موضوع «الگوهای معرفت شناختی خداباوری و خداناباوری» به همت انجمن علمی گروه فلسفه دانشگاه میبد و با حضور دکتر رضا اکبری ـ استاد گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد.

- نشست علمی الگوهای معرفت شناختی خداباوری و خداناباوری برگزار شد نشست علمی با موضوع الگوهای معرفت شناختی خداباوری و خداناباوری به همت انجمن علمی گروه فلسفه دانشگاه میبد و با حضور دکتر رضا اکبری ـ استاد گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، در ابتدای این نشست دکتر اکبری ـ استاد دانشگاه امام صادق، درخصوص الگوهای معرفت شناختی خداباوران، دو دسته کلی را برای الگوهای خداباوری مطرح کرد و گفت: دسته اول خداباورانی که بر ضرورت اقامه استدلال تأکید می کنند.

این دسته خود شامل دو گروه می شوند: گروهی که به استدلال های معرفتی استناد می کنند و به الگوی قرینه گرایی معروف هستند و گروهی که بر استدلال های عملی تأکید دارند و در رأس آنها ویلیام جیمز و ریاضیدان معروف پاسکال قرار دارد.

استاد گروه فلسفه و کلام ادامه داد: در الگوهای قرینه گرایی نیز برخی بر براهینی مانند برهان وجوب و امکان یا برهان صدیقین تأکید دارند و برخی الگوی احتمالاتی یا همان استدلال های تجمیع معرفتی را قبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست علمی «الگوهای معرفت شناختی خداباوری و خداناباوری» برگزار شد

نشست علمی «الگوهای معرفت شناختی خداباوری و خداناباوری» برگزار شد