مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 15:162023-11-07بين الملل

تاجیکستان صدرنشین رده بندی امن ترین کشورهای جهان


یکی از مؤسسات نظرسنجی آمریکا، تاجیکستان را در رده بندی خود در فهرست امن ترین کشورهای جهان قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، موسسه گالوپ آمریکایی که از معتبرترین موسسات نظرسنجی در جهان به شمار می رود، تاجیکستان را در رده بندی امن ترین کشورهای جهان، در رتبه اول قرار داده است.

در این نظرسنجی که در سال 2022 با هدف شناسایی نرخ جرم و اعتماد به مقامات مجری قانون محلی در 141 کشور مختلف جهان انجام شد، بیش از 146 هزار نفر (هزار نفری در  هر یکی از کشورها) شرکت کردند.

تاجیکستان با دریافت 96 امتیاز از کشورهای مانند فنلاند و ایسلند که 92 امتیازی دریافت کردند پیشی گرفت و موقعیت اول را به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است که تاجیکستان در گزارش قانون و نظم در جهان در سال 2022 این موسسه آمریکایی که بر اساس نظرسنجی انجام شده در سال 2021 میلادی تدوین شده، با دریافت 95 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته است.

بر اساس این گزارشات، اکثریت ساکنان تاجیکستان که در این نظرسنجی شرکت کرده اند به پلیس محلی ابراز اعتماد کرده و اظهار داشته اند که در پیاده روی های شبانه احساس خطر نمی کنند.

این نتایج کاملا غیرمنتظره بود، زیرا تاجیکستان برای اولین بار بالاترین موقعیت در این رتبه بندی را کسب و جایگزین سنگاپور  شد که قبلا در صدر این رده بندی قرار داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاجیکستان صدرنشین رده بندی امن ترین کشورهای جهان

تاجیکستان صدرنشین رده بندی امن ترین کشورهای جهان