مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 13:152023-11-05اقتصادي

جزییات سرمایه گذاری های جدید ایران و چین در زمینه حمل و ترانزیت کالا


معاون وزیر راه و شهرسازی که در سفر معاون اول رییس جمهور به چین حضور دارد جزییات سرمایه گذاری های جدید ایران و چین در زمینه حمل و ترانزیت کالا را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور عصر روز گذشته برای شرکت و سخنرانی در ششمین اکسپو بین المللی واردات چین و توسعه روابط اقتصادی با پکن تهران را به مقصد شانگهای ترک کرد.

شهریار افندی زاده معاون وزیر راه و شهرسازی که در این سفر مخبر را همراهی می کند با اشاره به اینکه حوزه حمل و نقل امروزه در بخش ترانزیت مطرح است و چین کالاهای صادراتی زیادی به اروپا دارد، اظهار کرد: ایران در مسیر ترانزیت کالا از چین قرار دارد.

وی ادامه داد: در اجلاس وزرای اکو که 3 روز پیش برگزار شد تفاهمنامه کریدور چند وجهی ترانزیت از چین به اروپا توسط کشورهای ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان و ایران امضا شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: چین از طریق ریلی به راحتی به اروپا کالا را منتقل می کند از این رو ایران، ترکیه، ترکمنستان و ازبکستان تلاش می کنند سهم قابل توجهی در این جابجایی داشته باشند.

در این کریدور چند وجهی مرزهای اینچه برون و سرخس میان ایران و ترکمنستان و بازرگان و رازی بین ایران و ترکیه بیشترین سهم را خواهند داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات سرمایه گذاری های جدید ایران و چین در زمینه حمل و ترانزیت کالا

جزییات سرمایه گذاری های جدید ایران و چین در زمینه حمل و ترانزیت کالا