مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 12:502023-11-16اقتصادي

فعالیت سامانه اطلاعات مکانی (GIS) در 5 شهرستان ایلام


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: سامانه اطلاعات مکانی (GIS) در 5 شهرستان استان ایلام فعال است.

- پرویز ناصری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، ظهر پنجشنبه 25 آبان ماه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با تبریک روز جهانی GIS گفت: هم اکنون این برنامه در شهرستان های چرداول، چوار، دره شهر، ایوان و شهر ایلام در حال اجرا است.

وی با اشاره به اهمیت کاربرد سیستم ‏های اطلاعات مکانی (GIS) در صنعت آب و فاضلاب افزود: امروزه، فناوری سیستم اطلاعات مکانی (GIS) یک پایگاه داده مکانی برای شناسایی و دستیابی به اطلاعات مربوط به شبکه توزیع و خطوط انتقال آب، شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب، تصفیه خانه ها، ایستگاه های پمپاژ، خدمات دهی بهتر در این حوزه، بروز نمودن اطلاعات موجود و نیز در برنامه های کاربردی طراحی، اجرا و بهره برداری از این تاسیسات و نهایتا کاهش چشمگیر هزینه های شرکت در میان مدت و بلند مدت را در پی دارد.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان ایلام ادامه داد: اهمیت به کارگیری GIS در صنعت آب و فاضلاب به علت بالا بودن حجم عملیات، هزینه ‏بر بودن پروژه ‏ها و گستردگی سطح و محل اجرا، بسیار چشمگیر و قابل لمس است.

ناصری خاطرنشان کرد: هم اکنون این برنامه در 5 شهرستان در حال اجرا است که خوشبختانه طبق برنامه هدفگذاری شده، در آینده نزدیک در سایر ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت سامانه اطلاعات مکانی (GIS) در 5 شهرستان ایلام

فعالیت سامانه اطلاعات مکانی (GIS) در 5 شهرستان ایلام