مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 22:002023-11-12بين الملل

چه کسی برای آمریکا می جنگد؟!


«سون تزو»، استراتژیست نظامی باستانی چین در رساله «هنر رزم» خود می گوید: «اگر نه دشمنتان را می شناسید و نه خود را، در هر نبردی شکست خواهید خورد.

- سون تزو ، استراتژیست نظامی باستانی چین در رساله هنر رزم خود می گوید: اگر نه دشمنتان را می شناسید و نه خود را، در هر نبردی شکست خواهید خورد.

این اندرز امروزه همانقدر کارایی دارد که بیش از 2000 سال پیش داشت و نکته ای است که آمریکا از آن غافل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اندیشکده آمریکایی مؤسسه کشورداری مسئولانه کویینسی در گزارشی به طرح این مسئله پرداخته که آمریکا در لفاظی های خود درباره اعمال قدرت در مناقشات جهانی از جمله جنگ اوکراین، جنگ غزه و مناقشه تایوان، به این مهم توجه نمی کند که چه کسی قرار است برای ارتش آمریکا در این جنگ ها بجنگد.

در این گزارش آمده است: معلوم است که ما دشمنان خود را نمی شناسیم و در سال های اخیر چندین بار غافلگیر شده ایم؛ از حمله روسیه به اوکراین و فروپاشی دولت افغانستان پس از 20 سال حمایت ما گرفته، تا حمله اخیر حماس به اسراییل.

حال فقط مانده مسئله تایوان و اینکه آیا مورد حمله چین واقع می شود یا خیر؛ و اگر پکن چنین قصدی دارد، چه زمانی باید آمادگی آن را داشته باشیم؟ شاید چیزی که از نشناختن دشمنان نگران کننده تر و به مراتب نابخشودنی تر باشد، این است که ما حتی خودمان را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسی برای آمریکا می جنگد؟!

چه کسی برای آمریکا می جنگد؟!