مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 16:012023-11-13اقتصادي

رشد 17 درصدی استخراج و ذخیره سازی خون بند ناف در کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، مرتضی ضرابی بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گلستان اظهارکرد: میانگین استخراج و ذخیره سازی خون بند ناف در کشورهای جهان بین سه الی چهار درصد زایمان ها برآورد می شود که این رقم در جمهوری اسلامی ایران بین دو الی سه درصد است.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان کشور افزود: 83 درصد استخراج خون بند ناف از زایمان های سزارین و 17 درصد از زایمان های طبیعی ذخیره شده که سهم نوزادان پسر 55 و نوزادان دختر 45 درصد است.

وی ادامه داد: در 6 ماهه اول امسال 14 هزار فقره خون بند ناف استحصال و ذخیره سازی شده که در همترازی با سال قبل 17 درصد رشد داشته است.

ضرابی گفت: امسال و در استان گلستان 600 نمونه خون بند ناف در گلستان ذخیره سازی شده که نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت فناوری بنیاخته های رویان کشور افزود: از آغاز فرآیند ذخیره سازی خون بند ناف، همه فعالیت ها در دو قالب خصوصی و عمومی انجام می شود که 200 هزار نمونه خصوصی و پنج هزار و 100 نمونه عمومی ذخیره شده است.

ضرابی بیان کرد: طبق برآوردها سالانه 25 هزار نمونه خون بند ناف ذخیره می شود که پیش بینی می شود تعداد ذخایر خون بند ناف کشور امسال به 220 هزار نمونه برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 17 درصدی استخراج و ذخیره سازی خون بند ناف در کشور

رشد 17 درصدی استخراج و ذخیره سازی خون بند ناف در کشور