مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 23:002023-10-31اقتصادي

اروپا بهای دنباله روی از آمریکا را می دهد/ افزایش بیشتر قیمت گاز در قاره سبز


کارشناسان معتقدند در شرایطی که اروپا دنباله رو کور آمریکا در حمایت از اوکراین و رژیم صهیونیستی است، افزایش قیمت گاز اروپا در روزهای جاری، خبر ازتشدید مشکل کمبود گاز و گرانی بیشتر آن در زمستان پیش رو می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، پس از انتشار اخباری مبنی بر خطرات در خصوص میزان عرضه گاز در اروپا،  قیمت گاز اروپا از صبح روز دوشنبه هفت درصد افزایش یافت.

شاخص قیمت گاز طبیعی اروپا – قراردادهای آتی گاز تی تی اف هلند- صبح روز دوشنبه تقریباً هفت درصد افزایش یافت و به 54 یورو در هر مگاوات ساعت رسید که این بالاترین سطح از اواسط فوریه(بهمن ماه 1401) است.

این اخبار پس از آن منتشر شد که دولت قاهره یکشنبه گذشته اعلام کرد که واردات گاز از سرزمین های اشغالی به مصر برای صادرات به اروپا به صفر رسیده است و این نگرانی را ایجاد کرد که این کشور قادر به شروع مجدد تحویل گاز به بازار اروپا نیست.

سامح الخشن، سخنگوی نخست وزیری مصر روز یکشنبه اعلام کرده بود که واردات گاز طبیعی مصر از سرزمین های اشغالی در ماه جاری به صفر رسیده است و افزایش مصرف برق در سایه گرم بودن کماکان هوا و کاهش مقادیر گاز عرضه شده از خارج از کشور از 800 میلیون فوت مکعب گاز در روز به صفر از دلایل قطعی برق در مصر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اروپا بهای دنباله روی از آمریکا را می دهد/ افزایش بیشتر قیمت گاز در قاره سبز

اروپا بهای دنباله روی از آمریکا را می دهد/ افزایش بیشتر قیمت گاز در قاره سبز