مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 08:002023-11-05اقتصادي

سهم 2 درصدی پایتخت معدنی ایران از فروش آن در ابهام


بهره مندی پایتخت معدنی ایران و قطب زغالی خاورمیانه از سهم دو درصدی فروش مواد معدنی در هاله ای از ابهام است آن طور که مسوولان و متولیان می گویند: - خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ یکی از خواسته ها و مطالبه های  پایتخت زغال سنگ ایران و خاورمیانه (طبس) از دولتمردان تحقق اختصاص 2 درصد از فروش معادن برای عمران و آبادانی این منطقه است.

این خواسته سال هاست که از تربیون های مختلف و از زبان اعضای و روسای شورای اسلامی این شهرستان در جلسه های مختلف مطرح می شود اما این مطالبه هنوز که هنوز با این که طبس 76 درصد زغالسنگ ایران را دارد و با 200 نوع ماده معدنی بهشت زمین شناسی و پایتخت معدنی ایران به حساب می آید تحقق نیافته است.

اما سرچشمه این مطالبه مردمی به کجا برمی گردد چرا همیشه از همه تربیون ها مطرح می شود؟ دستور حاکمیتی 2 درصد فروش  در ابتدای شکل گیری جمهوری اسلامی ایران بنیان گذار انقلاب دستور پرداخت دو درصد سهم فروش محصولات معدنی برای توسعه و آبادانی شهرستان های بافق و طبس  داد اما سال ها بود این دستور حاکمیتی مورد توجه قرار نگرفت تا این که مردم طبس و بافق از مسئولان نظام مطالبه کردند و این مطالبه مردمی سبب شد تا در دولت قبل پرداخت سهم این دو درصد برای توسعه و آبادانی دو شهرستان مصوب شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 2 درصدی پایتخت معدنی ایران از فروش آن در ابهام

سهم 2 درصدی پایتخت معدنی ایران از فروش آن در ابهام