مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 09:002023-10-30اقتصادي

نجات بخشی و رفع خطر از یک اثر تاریخی


مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بشرویه خراسان جنوبی از نجات بخشی و رفع خطر شاه نشین غنی آباد خبر داد و گفت: این بنای تاریخی با اتمام مرمت می تواند با کاربری گردشگری به دست سرمایه گذار احیا شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بشرویه خراسان جنوبی از نجات بخشی و رفع خطر شاه نشین غنی آباد خبر داد و گفت: این بنای تاریخی با اتمام مرمت می تواند با کاربری گردشگری به دست سرمایه گذار احیا شود.

سید امیر سلیمانی رباطی، امروزدوشنبه 8 آبان به رسانه ها گفت: روستای غنی آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان بشرویه در 20 کیلومتری شمال شهر بشرویه قرار دارد و شاه نشین از جمله بناهای تاریخی این روستا سال 1386 با شماره 20574 در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،وی افزود: بر مبنای مطالعات صورت گرفته این بنا در اوایل دوره پهلوی اول با مصالح خشت و گل و کاربرد آجر در بخشی هایی از پوشش بنا به صورت کوشکی در سه طبقه ساخته شد که طبقه همکف دربرگیرنده ردیفی از اتاق های مسکونی، انباری و مهمان خانه است، طبقه دوم فضایی با 2 ایوان شمالی و جنوبی و طبقه سوم نیز به صورت اتاقی با روزن ها و درهایی رو به بیرون در چهار وجه آن دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات بخشی و رفع خطر از یک اثر تاریخی

نجات بخشی و رفع خطر از یک اثر تاریخی