مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 17:402023-10-26سياسي

عضو مجمع تشخیص مصلحت: نظارت لازمه قانون محوری در انتخابات است


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنگوی سابق شورای نگهبان گفت: نظارت لازمه قانون محوری در انتخابات است، کارکرد نهاد ناظر در انتخابات را باید بی طرفانه و با ملاک قانون سنجید و در آن تردید نداشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، عباسعلی کدخدایی در نوزدهمین گردهمایی دبیران هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی کشور در مشهد، اظهار کرد:  نظارت در انتخابات در همه جوامع سیاسی وجود دارد و فقط شیوه های اعمال آن متفاوت است.

وی بیان کرد: در کشور ما به طور معمول مرز نظارت و دخالت تا حدی خلط شده است، اما شورای نگهبان هر مصوبه ای که شامل دخالت یکی از قوا در قوای دیگر باشد را رد می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مجلس باید به حل مشکلات کشور کمک کند، چراکه نمایندگان مجلس به طور مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند.

وی گفت: مردم محوری در نظام اسلامی ریشه دارتر از سایر نظام ها است، زیرا اتصال اقشار مختلف مردم به حاکمیت از مسیر انتخابات رخ می دهد و در جوامع امروزی هر نظام سیاسی واقعی می خواهد اقداماتش را به وسیله مردم انجام دهد.

کدخدایی در ادامه پیرامون جایگاه انتخابات در ایران اظهار کرد: چنانکه در اصول 6 و 7 قانون اساسی و بیانات امامین انقلاب آمده است، نظام جمهوری اسلامی از همان ابتدای ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو مجمع تشخیص مصلحت: نظارت لازمه قانون محوری در انتخابات است

عضو مجمع تشخیص مصلحت: نظارت لازمه قانون محوری در انتخابات است