مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 15:552023-11-17پزشكي

آمار عجیب از افرادی که نمی دانند دیابت دارند


آمارهای جهانی از نداشتن دسترسی میلیون ها نفر از افراد مبتلا به دیابت در سراسر جهان به مراقبت از بیماری و اهمیت مراقبت و پشتیبانی مداوم از خود مراقبتی در پیشگیری از عوارض دیابت خبر می دهند.

- در حال حاضر 14/19 درصد جمعیت بالای 25 سال به دیابت مبتلا هستند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن اطلاع رسانی دیابت( گابریک)، تعداد افراد مبتلا بیش از 7/5 میلیون نفر برآورد شده و آمار نشان می دهد حدود 25 درصد افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود اطلاع ندارند که آمار نگران کننده ای است.

البته در زمینه تشخیص، دیابت با تلاش های مستمر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اجرای برنامه های غربالگری در سراسر ایران در شرایطی مناسب تر نسبت به آمار جهانی با تخمین 50 درصدی دیابت تشخیص داده نشده قرار دارد.

ضرورت دسترسی به مراقبت همگانی آمارهای جهانی از نداشتن دسترسی میلیون ها نفر از افراد مبتلا به دیابت در سراسر جهان به مراقبت از بیماری و اهمیت مراقبت و پشتیبانی مداوم از خود مراقبتی در پیشگیری از عوارض دیابت خبر می دهند.

  فدراسیون بین المللی دیابت در راستای تأکید بر لزوم اقدامات جدی مؤثر و طولانی مدت در پیشگیری و مدیریت، دیابت طی 3 سال متوالی (23-2021) شعار روز جهانی دیابت را دسترسی به مراقبت در دیابت اعلام کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار عجیب از افرادی که نمی دانند دیابت دارند

آمار عجیب از افرادی که نمی دانند دیابت دارند