مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 10:312023-11-06حوادث

قبرستانی عجیب و دیدنی در روستای طره نطنز


روستای طره از توابع بخش مرکزی شهرستان نطنز، با مختصات جغرافیایی 51 درجه و 37 دقیقه طول شرقی و 33 درجه و 35 دقیقه عرض شمالی، در 37 کیلومتری شمال غربی نطنز، 3 کیلومتری غرب ابیانه و 165 کیلومتری اصفهان قرار دارد، این روستا از جنوب به کوه ریزند، از شمال به کوه هیمند، از شمال شرقی به کوه وردشت و از جنوب غربی به کوه دومیلان محدود می شود، روستای طره از سطح دریا 2100 متر ارتفاع دارد و آب وهوای آن معتدل کوهستانی است.

  آسیاب آبی، مسجد و خانه های قدیمی با درهای چوبی و تزیینات خاص و کشف یک گورستان باستانی با قدمت 2500 ساله، به تاریخ کهن استقرار انسانی در محل این روستا دلالت دارد، مردم روستای طره به زبان فارسی، با گویش محلی سخن می گویند، مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند.

درآمد عمده مردم روستای طره بر اساس فعالیت های زراعی، باغداری و تولید صنایع دستی استوار شده است، مهم ترین محصولات زراعی روستای طره شامل گلابی، زردآلو، گیلاس، گندم، جو و صیفی جات است.

در اکثر خانه های روستایی دار قالی برپاست و زنان و دختران روستا با همکاری در فعالیت های زراعی به تولید قالی های مرغوب با طرح و نقوش معروف نایین و کاشان می پردازند، فرش های تولیدی این روستا عموماً در بازار فرش شهرهای نایین، کاشان، اصفهان و تهران عرضه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قبرستانی عجیب و دیدنی در روستای طره نطنز

قبرستانی عجیب و دیدنی در روستای طره نطنز