مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 21:552023-11-18اقتصادي

افزایش سهم اشتغال بخش خصوصی آذربایجان شرقی در سال جاری


سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار، در تابستان سال جاری سهم اشتغال بخش خصوصی استان افزایش یافته است؛ - ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار، در تابستان سال جاری سهم اشتغال بخش خصوصی استان افزایش یافته است؛ بطوری که با 87.

2 درصد، از سهم اشتغال بخش خصوصی کل کشور 1.

4 درصد بالاتر بوده است.

فرهاد ذوقی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: اشتغال و بیکاری، از جمله موضوع های اساسی اقتصاد هر کشوری است؛ به گونه ای که افزایش اشتغال و کاهش بیکاری، به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع تلقی می شود و نرخ بیکاری یکی از شاخص هایی است که برای ارزیابی شرایط اقتصادی کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: مرکز آمار ایران طرح آمارگیری نیروی کار را با هدف برآورد شاخص های نیروی کار به صورت فصلی، سالانه و همچنین تغییرات آن در کل کشور، نقاط شهری، نقاط روستایی و تغییرات سالانه در استان ها با روش نمونه گیری چرخشی در فصل های مختلف سال اجرا می کند.

ذوقی تشریح کرد: این طرح در فصل پاییز سال جاری براساس نمونه ای متشکل از 190 خوشه 12 خانواری از خانوارهای شهری و روستایی استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سهم اشتغال بخش خصوصی آذربایجان شرقی در سال جاری

افزایش سهم اشتغال بخش خصوصی آذربایجان شرقی در سال جاری