مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 13:002023-10-30اقتصادي

خدمات صندوق ضمانت صادارت می تواند تا حدودی جایگزین LC باشد


به گفته رییس صندوق ضمانت صادرات ایران، خدمات صندوق در کشورهای هدف (نه همه جا) تا حدود 90 درصد می تواند جایگزین ال سی باشد.

- به گفته رییس صندوق ضمانت صادرات ایران، خدمات صندوق در کشورهای هدف (نه همه جا) تا حدود 90 درصد می تواند جایگزین ال سی باشد.

سید امیر برهانی نایینی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سقف بیمه نامه های صندوق ضمانت صادرات ایران برای هر شرکت 35 میلیون یورو است، اظهار کرد: البته اگر سرمایه ثبتی صندوق افزایش یابد این رقم هم بیشتر خواهد شد.

برای ضمانت نامه هم سقفی که شرکت ها بخواهند و قابلیت داشته باشند، انجام و تسهیلات داده شده است.

وی با اشاره به دسته بندی کالاها در صندوق ضمانت صادرات، تصریح کرد: برای مثال صنایع الکترونیک، نرم افزاری و دانش بنیان که مزیت صادراتی دارند و در بازار هدف وابستگی به کشور ایجاد می کنند، اولویت اول دریافت خدمات از صندوق هستند.

همچنین صنایع غذایی و دارویی هم از اولویت های مهم هستند و بعد از موارد یاد شده صنایع شیمیایی، پتروشیمی و صنایع معدنی در اولویت های بعدی صندوق ضمانت صادرات قرار دارند.

برهانی با بیان اینکه چین، امارات، عراق و افغانستان چهار مسیر پرطرفدار در استفاده از امکانات صندوق ضمانت صادرات است، تصریح کرد: اخیرا هم روسیه به این مقاصد پرطرفدار اضافه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خدمات صندوق ضمانت صادارت می تواند تا حدودی جایگزین LC باشد

خدمات صندوق ضمانت صادارت می تواند تا حدودی جایگزین LC باشد