مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 11:502023-11-20اقتصادي

آبگیری 70هزار مترمکعبی سازه های آبخیزداری پارسیان


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پارسیان گفت: در پی بارندگی های اخیر در غر ب استان هرمزگان و شهرستان پارسیان سازه های آبخیزداری 70هزار مترمکعب آبگیری شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالله ابراهیمی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پارسیان صبح امروز گفت: بارندگی های هفته گذشته موجب آبگیری سازه های شهرستان پارسیان به میزان 70هزار مترمکعب شد.

وی افزود: باید به نحوی در جهت کاهش خسارت بارندگی های سیل آسا برنامه ریزی شود تا در جهت افزایش پوشش گیاهی و تقویت سفره های آب زیرزمینی و در نهایت افزایش تولید کشاورزی و امنیت غذایی اقدام شود.

مجموعه فعالیت های آبخیزداری به منظور اعمال مدیریت حوزه های آبخیز علاوه بر اهدافی چون حفاظت از عرصه های طبیعی، مهار سیل، کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از پر شدن سدها و مخازن از رسوبات، مهار روانابها و استحصال آب و پایدار سازی منابع آبی چاه ها، چشمه ها و قنات ها به عنوان مهم ترین نیاز کشاورزان، مرتعداران، دامداران و دیگر آبخیز نشینان و بهره برداران حوزه های آبخیز مدنظر قرار می گیرد.

از مساحت هفت میلیون و 200 هزار هکتاری استان هرمزگان، 6 میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و 93 هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبگیری 70هزار مترمکعبی سازه های آبخیزداری پارسیان

آبگیری 70هزار مترمکعبی سازه های آبخیزداری پارسیان