مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 17:052023-11-13اقتصادي

تاثیر بحران بدهی شرکت های آمریکایی و اروپایی بر اقتصاد جهانی


فایننشال تایمز گزارش داد، رکود اقتصادی همزمان با افزایش نرخ بهره در اروپا و آمریکا می تواند بحران بدهی شرکت های بین المللی را بدتر کرده و بر اقتصاد جهانی تاثیر منفی گذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز با انتشار گزارشی از نگرانی فزاینده در مورد بحران بدهی شرکت های بین المللی و و تأثیر بالقوه آن بر اقتصاد جهانی صحبت کرد.

در این گزارش آمده است: بدهی های انباشته شده روی دوش شرکت ها به سطوح بی سابقه ای رسیده است که ترس از یک بحران مالی بزرگ را تقویت می کند که ممکن است بر ثبات بازارهای مالی و اقتصادهای ملی تأثیر بگذارد.

فایننشال تایمز افزود: مسلماً دیر یا زود با مشکلاتی در بازار بدهی شرکت ها مواجه خواهیم شد و این امر ناشی از افزایش نرخ سود در بحبوحه انتظار مشکلات بیشتر این شرکت هاست.

در این گزارش چند سوال مطرح شده است آیا این مشکلات برای بعضی شرکت ها متوقف می شود یا خیر و آیا شرکت هایی با تامین مالی شکننده به سمت ورشکستگی یا بازسازی می روند؟ یا آیا ما به سمت یک بحران اعتباری چنان عظیم پیش می رویم که می تواند برای مؤسسات مالی مشکلاتی ایجاد کند و در نتیجه به بازار و اقتصاد سرایت کند؟ نویسندگان هشدار دادند که نگرانی هایی در مورد آینده وجود دارد، زیرا سیاست پولی همچنان به شرکت ها فشار می آورد و باعث کندی رشد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر بحران بدهی شرکت های آمریکایی و اروپایی بر اقتصاد جهانی

تاثیر بحران بدهی شرکت های آمریکایی و اروپایی بر اقتصاد جهانی