مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 08:052023-10-23اقتصادي

پیش بینی تولید بیش از 1.4 میلیون تن سیب در آذربایجان غربی


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طبق پیش بینی ها امسال یک میلیون و 420 هزار تن سیب درختی در استان تولید خواهد شد.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طبق پیش بینی ها امسال یک میلیون و 420 هزار تن سیب درختی در استان تولید خواهد شد.

خسرو شهبازی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه آذربایجان غربی، رتبه اول را با تولید 30 درصد سیب کشور به خود اختصاص داده است، افزود: حدود 750 هزار تن از سیب تولیدی به کشورهای هند، پاکستان، روسیه و عراق صادر و یا روانه سردخانه ها برای ذخیره سازی محصول می شود.

شهبازی تصریح کرد: از مجموع 122 هزار هکتار از اراضی باغی استان، در حدود 65 هزار و 41 هکتار از باغات استان به محصول سیب اختصاص دارد و سالانه در حدود یک میلیون و 695 هزار تن انواع محصولات از باغات استان تولید می شود.

وی بیان کرد: حدود 150 هزار تن نیز به مصرف تازه خوری داخلی و مابقی نیز به صورت سیب صنعتی تحویل کارخانه های تولید آبمیوه می شود.

این مسئول ادامه داد: عمده ارقام تولیدی در استان از نوع رد و گلدن دلیشز بوده اما ارقام تابستانه و محلی و ارقام جدید شامل رد چیف، گالا، فوجی روسا، سوپر استیمن، سامر فری، رم بیوتی، دلبار استیوال، گرانی اسمیت و رقم فوروم هم در استان کاشت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید بیش از 1.4 میلیون تن سیب در آذربایجان غربی

پیش بینی تولید بیش از 1.4 میلیون تن سیب در آذربایجان غربی