مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 12:102023-11-05پزشكي

دیابت؛ زمینه ساز پوسیدگی دندان ها


کارشناس سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه کم شدن میزان بزاق در دهان زمینه ساز پوسیدگی دندان های بیماران دیابتی می شود، - کارشناس سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه کم شدن میزان بزاق در دهان زمینه ساز پوسیدگی دندان های بیماران دیابتی می شود، بر اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان در این افراد تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر بهناز ولی زاده با اشاره به تاثیر دیابت بر سلامت دهان و دندان، گفت: دیابت یکی از بیماری های همه گیر و شایع در سراسر جهان است که گروه های سنی مختلف را درگیر می کند.

به گفته وی، بسیاری از مبتلایان به دیابت متاسفانه از اهمیت بهداشت دهان و دندان آگاه نیستند و فقط درصد کمی از آنها مراجعات منظم به دندانپزشک دارند.

ولی زاده یادآور شد: بیماری لثه، از دست دادن دندان، خشکی دهان، پوسیدگی های دندانی، سوزش دهان، اختلال چشایی، اختلال عملکرد غدد بزاقی، تاخیر در ترمیم زخم و بیماری کاندیدیازیس (یک نوع بیماری قارچی) از جمله تظاهرات دهانی مرتبط با دیابت هستند.

وی مراقبت از دهان و دندان در مبتلایان به دیابت را بسیار مهم دانست و افزود: معاینات منظم دندانپزشکی در این افراد بسیار با اهمیت است و حتما مبتلایان به دیابت باید با نحوه مراقبت صحیح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیابت؛ زمینه ساز پوسیدگی دندان ها

دیابت؛ زمینه ساز پوسیدگی دندان ها