مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 10:302023-11-15اجتماعي

تغییرات « هویت جنسیتی » در کدام کتاب های درسی اعمال می شود؟


رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی، گفت: به ما تکلیف شده است که برنامه درسی به هویت جنسیتی مخاطب توجه کند و این اصلا به معنای تفکیک جنسیتی در کتاب های درسی نیست.

- تغییرات هویت جنسیتی در کدام کتاب های درسی اعمال می شود؟ رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی، گفت: به ما تکلیف شده است که برنامه درسی به هویت جنسیتی مخاطب توجه کند و این اصلا به معنای تفکیک جنسیتی در کتاب های درسی نیست.

بر اساس اظهارات، تغییرات متناسب با هویت جنسیتی دانش آموزان در همه کتاب های درسی و همه مضامین درسی اعمال نمی شود و اساسا توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان و هویت جنسیتی آن ها در کتب درسی به معنای تولید کتاب جدید برای هر جنسیت نیست.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که 12 سال قبل در هشت فصل به تصویب رسیده، آموزش و پرورش را مامور به فراهم کردن زمینه دست یابی دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه در ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی و جهانی در سنین لازم التعلیم یعنی چهار دوره تحصیلی سه ساله شامل 12 پایه تحصیلی به صورت نظام مند، همگانی، عادلانه و الزامی کرده است.

  فصل هفتم این سند تحت عنوان اهداف عملیاتی و راهکارها به بیان راهکار هایی برای پرورش و تربیت دانش آموزان ذیل اهداف این سند می پردازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات « هویت جنسیتی » در کدام کتاب های درسی اعمال می شود؟

تغییرات « هویت جنسیتی » در کدام کتاب های درسی اعمال می شود؟