مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 10:302023-11-07فرهنگي

کدام محوطه های تاریخی کرمانشاه می توانند سایت موزه شوند؟


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از قابلیت دو محوطه تاریخی کرمانشاه برای تبدیل شدن به سایت موزه خبر داد.

- کدام محوطه های تاریخی کرمانشاه می توانند "سایت موزه" شوند؟ ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از قابلیت دو محوطه تاریخی کرمانشاه برای تبدیل شدن به سایت موزه خبر داد.

داریوش فرمانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تعداد قابل توجه محوطه های تاریخی در کرمانشاه، اظهار کرد: این مسئله یک ظرفیت بسیار خوب برای کشاندن علاقمندان تاریخ به استان ما فراهم کرده است.

وی یکی از راه های جذب گردشگران دوستدار آثار تاریخی به استان را راه اندازی سایت موزه ها عنوان کرد و گفت: در این راستا از چندسال پیش برنامه ریزی هایی را برای راه اندازی سایت موزه هایی در استان در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: طی بررسی های صورت گرفته، برخی مناطق تاریخی استان همچون معبد آناهیتا، تاق بستان، هرسین، قباق تپه، سرپلذهاب و قصرشیرین قابلیت راه اندازی سایت موزه را دارند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که برای تبدیل یک محوطه تاریخی به سایت موزه باید حتما کاوش های باستان شناسی خوبی روی آن صورت گرفته باشد تا دوستداران تاریخ بتوانند از آن بازدید کنند، بنابراین در بین محوطه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام محوطه های تاریخی کرمانشاه می توانند سایت موزه شوند؟

کدام محوطه های تاریخی کرمانشاه می توانند سایت موزه شوند؟