مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 10:102023-11-01اقتصادي

ایران و عراق بر استفاده از ارزهای ملی برای مبادلات تجاری تاکید کردند


وزیر صنعت و معدن ایران و نخست وزیر عراق در دیدار با یکدیگر بر لزوم استفاده از ارزهای ملی دو کشور در مبادلات تجاری و مالی تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری نون عراق، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دیروز سه شنبه با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران امکان استفاده از ارزهای دو کشور در مبادلات تجاری و نقل و انتقالات مالی دوجانبه را بررسی کرد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد: محمد شیاع السوانی، نخست وزیر عراق امروز میزبان عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران بود که در این دیدار دو طرف روابط اقتصادی بین دو کشور و راه های تحکیم آن و تقویت مبادلات و مشارکت در سطوح و زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار دادند.

السودانی آمادگی عراق را برای باز کردن افق همکاری دوجانبه در زمینه صنایع پتروشیمی و کود به دلیل تأثیر قوی آنها در ارتقای توسعه داخلی عراق اعلام کرده است.

بر اساس این بیانیه، وزیر صنعت و معدن ایران نیز به نوبه خود ضمن ابلاغ سلام ابراهیم رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران بر لزوم پیشبرد پروژه های یکپارچگی اقتصادی پربار در مواجهه با چالش های اقتصادی موجود در منطقه و جهان تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و عراق بر استفاده از ارزهای ملی برای مبادلات تجاری تاکید کردند

ایران و عراق بر استفاده از ارزهای ملی برای مبادلات تجاری تاکید کردند